söndag 30 december 2012

no one want to hear about it!

sitter och jäser i fotöljen med knäckebröd i magen och smulor under tröjan. kliar.
granljusen jag köpte fàr man epilepsianfall av om man tittar för länge pà dem för de blinkar nàt förskräckligt. sà ska det tydligen vara i frankrike. jag skulle ha föredragit ljus som ser ut som riktiga ljus, ni vet, men det är omöjligt att hitta här. sà jag fick ta epilepsi-led-lampor dà.
de är iallafall inte multifärgade.

ni har vel inte gàtt och missat att jag skrivit en sida i purmotidningen nederpurmo 68930? om ni har det ska ni skämmas brallan av er. tidningen kan man köpa lite varstans i purmo, och eftersom alla vägar ju leder dit sà har ni ingen ursäkt för att inte köpa ett eget fasionabelt exemplar. skulle ha behövt tipsa om detta innan jul, kanske det skulle ha blivit àrets julklapp...?

idag har jag màlat en dörr med svart màlarfärg. men inte vilken slags färg som helst, nej nej, en sàn skoltavelfärg ni vet. sà kan jag skriva hemliga meddelanden pà den i mitt pysselrum, jag har köpt alla de färgers kritor, sà nu blir det rita! ska bara làta färgen torka först... sen att jag ràkade tappa penseln i handfatet sà att allt blev svart, är inget jag tänker nämna. det är ju pinsamt.

en annan sak som tydligen var pinsamt hörde jag om förra gàngen jag hade läkarbesök. satt i vänterummet tillsammans med en kvinna runt 70 och hennes 40 àriga dotter. de var amerikaner och dottern bodde tydligen här och mamman var för att hälsa pà. de pratade pà engelska sàklart och trodde inte att jag förstod, som det sà ofta är här i frääns med engelskan. iallafall sa dottern till mamman: and don't tell anyone that you crasched the car, it's embarrassing. no one want to hear about it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar