tisdag 11 december 2012

om en pensionärshelg.

vi hade en riktigt riktigt lugn helg, jag och den blivande pappan. vi var t.ex till nîmes (uttalas; niiim), en stad ca 1.5h härifràn. där finns nejdens (làter sà pedersöreaktigt att säga "nejd"!!) största bas- och gitarrbutik. J var i himlen. vi tänkte aldrig slippa därifràn!

sen försökte vi hitta lite loppisar att shoppa i men vi hittade ingen fast vi sökt upp adresserna innan och hade med gps. kanske borde den uppdateras...?! vi drack iallafall en kopp varm choklad pà julmarknaden innan vi àkte hem tillbaka. pà kvällen beställde vi hem pizza, och som alla andra kvällar denna helg gick vi och lade oss som riktiga pensionärer klockan 22.00.

J:s vàta dröm

 kom hem och slängde upp mr purp i trädet.

och gav mat till mumis. hon ser ut att ha mjäll med det är bara brödsmulor. hon àt som ett hungrobààn. vet ni vad det är? ett hungrobààn är ett barn som är riktigt hungrigt och som tar i potatisen i händerna och biter direkt av, och dricker riktigt myki mjölk pà. och ser glad ut.


jag à ser ut som om jag varit ett hungrobààn en gàng i tiden, sà runda kinder som jag har! men jag är iallafall riktigt nöjd över min lyxbeiga hàrfärg. tack tack jenny pà hàrstudion i jakobstad som förverkligade min dröm! (tips till alla bleka blondiner om vintern, färga lite mörkare blond! du ser genast mycket fräschare ut utan dina bleka slingor. jag lovar.)

och nu är det vanlig vecka igen. ikväll ska vi till en arméaffär som säljer gamla armésaker. J vill hitta en vinterjacka. jag ska nog bara titta men hittar jag en fin grön jacka kanske den fàr fôrlja med hem, den med!
nu ska jag äta min linssoppa som jag kokade igàr. jag är nog väldsbäst pà att koka linssoppa. receptet hittar ni här och det är faktiskt inte alls svàrt, det sköter sig själv, sà kan man under tiden lacka naglarna och se pà sex and the city. eller byta blöjjor, diska eller läsa pà tent, eller vad man nu lever för liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar