måndag 24 december 2012

jul jul stràlande jul

för att ha julpyntat bloggen till att inte sen lägga upp ett enda julinlägg! usligt.
nu sitter jag iallafall här i soffan, väntar pà att klockan ska gà framàt. har ätit frukost, handlat mat, lagat lax, varit pà begravning samt köpt sista julklappen (!). ikväll vet jag ännu inte vart vi ska, kanske stannar vi bara hemma pà tumis. kylskàpet är fyllt med godsaker, ifall att. granen är tänd, stjärnorna i fönstret lyser, alla 4 hyasinter har slagit ut precis lagom till jul och inatt, klockan 00.00 ska vi till julkyrkan. hoppas jag inte somnar innan dess...!

imàrgon firar vi julen. pà riktigt. precis som alla andra fransmän. vi börjar med dunderfrukost, tända ljus och julmusik. och sà delar vi ut julklappar iklädda pyjamas. sen bär det av pà familjelunch. sen behöver man inte äta mera iàr för det kommer att bjudas pà en hel del! ska bli kul och gott, enda som stör mig är att jag inte kan äta gàslever nu dà jag är gravid.

tal om gravid. jag màr bra, är i vecka 22 nu. för alla oinsatta i graviditetslivet betyder det att jag passerat halva tiden redan! känner kotten sparka, och idag dà jag làg som en lös deg pà soffan och jäste med 2 katter sovandes pà mig, sàg jag hur kotten tog i med alla krafter och fick till en bra smäll sà jag nästan blev allt blà om magen. undrar om jag fàr en lika stark bebis som bella i twilight...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar