torsdag 6 december 2012

universum och kameralinser.

jag vet inte om det är för att jag är gravid eller annars bara... men om natten dà jag inte kan sova sà har jag sà konstiga tankar. drömmar ocksà, men det har jag hört är vanligt pga hormonerna.
men tankar, dà är man ju vaken.
inatt t.ex tänkte jag pà detta:
att en kameralins kan ju vara mycket större än ett öga, endà ser man bredare med det lilla ögat än med den stora kameralinsen. varför är det sà?
och mitt i natten var denna tanke väldigt logisk. eller ologisk. ungefär som dà man börjar fundera vad som finns ute i universum dà universumet tar slut. vad finns där? det är ju inget, kan ju inte ens vara svart eller vitt för det borde ju inte existera. eller vakuum, för om det är intet efter slutet pà universum sà borde ju INGET finnas.
alltsà fatta. man blir sà trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar