torsdag 27 december 2012

negativt.

en av Js favoritfilmer är zombieland. och jag tänker aldrig titta pà den filmen. sà blev jag nästan lite sur dà han lagt upp en poster av en zombie. jag vill inte se filmen, jag vill inte se bilder. och varför hade han tejpat upp den pà spegeln? tills jag insàg, f*n, det är ju jag. kan man se slutare ut? kan man ha rödare ögon? rundare kinder? mera finnar?

jag har ju hört att man som gravid i andra trimestern ska se ut som ave maria själv, madonnan, gudinnan, ariel med svallande lockar. hej bara, tror jag missuppfattat lite.
till pà köpet ska vi och köpa nya glasögon idag. tror jag tänker välja de största bàgarna, som täcker ansiktet allra mest. kanske nàt med glitter och fjädrar, sà man bara ser dem och inte mig.

jag är inte sàdär negativ. egentligen. bara trött och trött och uttràkad. behöver nàt att göra. föutom googla pà babyvagnar och fà àngest dà jag inte kan köpa vilken jag vill för jag har inte 1000 euro extra pà kontot samt skjuta undan oroliga tankar pà att fà hemorojder. varför är det förresten sà att dà man säger att man är gravid, sà finns det de som säger, inte alla, men nàgra, grattis vad roligt! du fàr ju hängbröst sen. eller som en sa oh vad kul, grattis! ja sen fàr du ju hemorojder och inte sova pà ett àr. bakvända komplimanger. varför gör man sà? eller om nàn fràgar hur man màr och säger att man màtt lite illa sà fàr man som svar ja he blir ba värr. what, liksom!?!

nu ska jag dra mitt negativa arsle till badrummet och piffa till mig lite. vill ju inte att barnen i köpcentret ska börja gràta när de ser mig. imàrgon skriver jag ett positivare inlägg. jag lovar. men bara om du lovar att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar