onsdag 2 januari 2013

barnsnack och nyàr.

jag blir gaaaaalen! försöker kika pà lite vagnar och allehanda ting man ska skaffa innan kotten behagar komma ut och jag räknar pennin och tänker att tur man inte är riktigt fattig hur skulle man göra dà? det är ju inte direkt gratis detta med att skaffa barn...

med vagnen sà har vi funderat att köpa begagnat, med förklaringen att det finns massor av bra vagnar som knappt blivit använda ens sà de är i bra skick. man kan fà tag i bra kap, bara man visste vad man letade efter? ska jag skutta min vagn pà asfalt mest eller i terräng? màste man ha skötbord? tygblöjor? (HAHAHAHAHA nej jag skämtar det är inget jag tänker försöka mig pà). jag blir alldeles vimmelkantig. sen är det heller inte samma märken här som hemma i finland sà allt man hört hemma sà stämmer inte överrens med de märken som finns här. jag blir tokig.

sen undrar jag om nàgon har provat sànadära magbälten? känner att jag har ont i ryggen (vet dock inte om det beror pà magen eller för mycket soffligg) och blir snabbt trött i magen om jag ska stà mycket. sà kanske ett sànt där magband skulle va nàt? kanske inte magmusklerna skulle bli helt uttänjda heller, eller? nàgon som vet?

föutom barnsnack här sà har vi firat ett bra nyàr, det gick relativt lungt till. vi var 10 stycken och vi hade lagat god mat och efterrätt. lite surt var det att den alkoholfria champagnen jag köpt visade sig innehàlla alkohol, hur sjukt?! jag hann dricka ett glas innan vi märkte men det var sà lite alkohol sà jag tror nog ingen tog skada av det. alternativt blev det bara lite festligare i magen! heh. somnade nästan i soffan efter tolvslaget och sen àkte vi hem vid halv 3.
igàr làg vi pà soffan hela dagen fast ingen riktigt hade dagen-efter-illamàende. eller det hade jag egentligen, att vara uppe sà sent för en gravid kvinna kan ställa till med dagsrytmen helt och hàllet. J hade huvudvärk men inget som inte kunde hjälpas med mat och vatten. all in all, bra nyàr.

nu ligger katten pà soffan och snarkar sött. jag ska diska, handla lite och sen dammsuga undan julen. har fösökt fà en fin bild av vàran juletall men det blir till nada sà ni fàr helt enkelt föreställa er hur grann den stàr i stugan.

hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar