tisdag 22 januari 2013

att boa.

guuuud vilken härlig dag! 15+ grader och vindstilla. hundarna och katterna ligger och solar sig och även jag passade pà att blotta mitt finska vita fejs mot solen, dà jag drack eftermiddagskaffe (som en gammal tant).
jultallen stàr naken i vardagsrummet och inväntar stark ogravid man som kan bära ut den. imàrgon blir det storstädning!

har hört att dà man väntar barn sà börjar man vid en tidpunkt att "boa" sitt hem. förbereda, inreda, planera. och det är precis vad som hàller pà att hända! har massor av ommàlningsprojekt, saker som màste sys (pà min nya julklappssymaskin) och tavlor som màste màlas. ack ack, jag önskar jag hade större hus, allt jag ska ha gjort kommer aldrig att rymmas in!

nu ska jag skriva vidare pà min veckomatsedel, sen ska jag àka och handla. fisksoppa med kokosmjölk och linsgryta är pà kommande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar