onsdag 23 januari 2013

är jag mjölk eller en apelsin?

idag regnar det ute, och det passar bra, eftersom jag endà màste städa och jag har ingen bil, är fast här i huset! men det gör iiiingenting.
sov som en prinsessa inatt och det var lyxigt! länge sov jag ocksà. aah. ikväll ska jag till simhallen och sen ska vi hämta en ny (läs: riktigt riktigt begagnad men fungerande, for a change) bil till mej!
 
sen funderade jag pà en filosofisk sak imàrse i sängen. om hur olika människor är.
har en bekant, som om man inte känner henne sà verkar hon ytlig och trist.
hon är lite som mjölk. en vanlig mjölkliter. smakar mjölk, och det är oftast som sà man dricker den, utan nàgra tillsatser, vit, inga överraskninar. men, blandar man i lite chokladpulver sà smakar den helt annorlunda! man kan t.o.m göra pannkakor, omelett, bakelser... u name it. och sà är hon ocksà, vit, vanlig mjölk, men lär man känna henne ser man att det finns massor av olika sidor som är intressanta!
 
sen en annan kan vara som en apelsin. stark i smaken och exotisk. men blanda apelsinen med risgrynsgröt till ris à la malta, fruktsallader... apelsinen smakar alltid samma, hur du än blandar. sà fast en kan verka cool och rolig, sà kanske mjölken är den som egentligen är  intressantast.
 
undrar vad jag är för mat...?
 
mr purp är bara en borskämd katt. tror han smakar dyrt, typ som james bonds martini.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar