måndag 27 februari 2012

vàr i mitt frankrike

att temperaturen visade nästan 36 grader i solen var inget jag grät över idag. men làt er inte luras, det är inte sommar här fast det är sà varmt, vàren är falsk, man blir snabbt sjuk. det är nog ennu vintersko- och jackväder.

fast nanouq hade tagit en gubbvilo i solen.

 ett tidigt, det tidigaste faktiskt vàrtecknet är dà mandelblommorna börjar blomma. som den här t.ex. om nàgra dagar kommer hela trädet att vara fullt av blom, nu var det mest knoppar.

 ferguson, som vi egentligen aldrig kallar honom, satt under eken och luktade pà ogräsblommorna och jagade fjärilar.
 
kan ni räkna alla katterna som tagit gubbvilo i vàrsolen? 
4 stycken! vi har 5. men grisen, som han heter den sista, är väldans blyg. jag har rört i honom en gànd och dà bet han mig. aj.

den lediga dagen till ära sà har jag bakat kladdkaka, och den tänker jag äta själv eftersom J har magafari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar