måndag 20 februari 2012

monday monday!

igàr, ska ni veta, sà var vi och àkte pà motorcykeln. jag har àkt förut, men inte pà en som àker sà väldans snabbt. J sa efteràt att det är sà bra att köra motorcykel, man ser sà mycket mera än om man kör bil. jaaa, sa jag, det gör man verkligen! men det gjorde jag inte, jag blundade mest och försökte koncentrera mig pà att inte fà fnatt mittiallt och släppa taget om J och sväva genom luften och att sen landa duns i marken och dö. jag dog inte motorcykeldöden men jag drog pà mig en förskylning. för även om det var +15 grader här sà var det snö i bergen. bra.

vad befarar hunden sà màr han knappast bättre men han hade nàt problem med luftrören och hjärtat, stackarn. han hostar och flämtar hela tiden, men vid veterinären uppförde han sig korrekt, enligt honom, hostade inte en enda gàng. hundar! men en saftig räkning, det fick vi. och ross fick medicin.

idag ska jag jobba fràn klockan 14-19.45 och innan det hade jag tänkt städa ugnen och färga ögobrynen. till frukke drack jag godaste smoothien pà hallon, banan och soyamjölk. yam.
tips pà middagsmat? i kylen har jag rödbetor, knackorv, blomkàl och ost. vad gör man av det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar