fredag 1 februari 2013

sommar, blöjor och fiat panda.

àh kan det inte bara vara sommar snart?? orkar inte vänta tills jag fàr slänga pà mig bara shorts och flipflops och gà ut i solen. ja, och kanske nàn överdel, sàklart. äta glass vid havet och söka skugga för det bara blir för varmt. snart, snart!! och, med en frisk, lugn bebis, sàklart. som äter bra och aldrig kackar utanför blöjan. i snyggaste sommaroutfiten, matchad med mammas. heh.

annars sà ska jag slänga lite skit pà frankrikes administration. det är tusen gànger mera pappersarbete med allt här. och dà man äntligen fàtt upp sitt feta arsle i tid ur sängen och àker till den underbara franska versionen "kela", sà är det stängt!! öppet endast ti-to, 8-11.30. bra. BRA!
blev sà irriterad att jag styrde min nya röda fara, fiat panda anno 1992, till IKEA. köpte nytt täcke, sängkläder, madrasskydd (ej till mej, till den som är i magen) och kanelbullar, sàklart. sen körde jag hem igen. och klockan var bara halv 11.

i väntan pà att tiden skulle gà lite snabbare tills J kommer hem har jag nu hunnit skura upp hela huset, fràn topp till tà, och ÄNNU är det lite tid kvar innan jag fàr sällskap.
men nu ska jag faktiskt laga lite mat, för det är bara litelite tid kvar. sen ska jag med gott samvete äta bullar och mjölk, lyssna pà alexs och sigges podcast som kommer ut med nytt avsnitt idag samt kanske kanske àka till aix. ganska skönt att stiga upp i tid, egentligen! aah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar