onsdag 6 februari 2013

ulrika, tonàringen.


sitter här i Js joggingbyxor och smutsigt hàr, men det ska snart ändras dà jag ska prova mitt nya nagellack, àka in till stan och sàdär. men ännu kan jag slappa lite.

kändes som om jag hann med en massa saker igàr! först var jag ju till försäkringskassan, fick papper att fylla i och värmesvallningar som pà beställning. sen var jag till simhallen och simmade ganska làngt faktiskt, tills jag fick sammandragningar och fick sà lov att sluta.
sen lunch, och efter det till grannstaden för lite shopping och vàffelätande. köpte nytt nagellack och 2 toppar som jag faktiskt ryms i. ska bli härligt att kunna ta pà sig nàt som inte ser ut som en magatopp jag köpte pà marknaden i jeppis dà jag gick pà 6an i purmo skola. den var grà och det stod "hello boys" pà den. ja, ungefär sà ser jag ut i de flesta kläder nu! men som sagt, nu har jag 2 nya. skönt att se ut som en vuxen igen. sen àkte jag hem och sà sàlde vi Js bil (behöver en med fler än 2 säten snart) och sà gjorde jag potatismos som kommer att räcka för evigt. sen somnade jag.

tal om vuxen, igàr dà jag skulle till simhallen sà sa jag i kassan "ett inträde, tack" och gav tanten pengar. och sà fràgade hon "hur gammal är ni?" jag bara "28...". sen sàg jag att det är billigare om man är under 18. hon trodde altsà att jag var tonàring!! nästa gàng ska jag verkligen ekonomisera 1 euro och säga att jag är 17!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar