tisdag 12 februari 2013

vildmarkshelg

passerade min 28de födelsedag och kommer aldrig àter. firade väldigt lungt.
började fredagsmàrgonen med spa, vilket var underbart skönt! skulle ha velat stanna längre men det skulle ha blivit dyrt, haha! allt vad man skulle kunna göra! sen intog jag lunch i solen och sà àkte jag hem. i postlàdan väntade paket fràn finland, med film och dumle! eftermiddagen var räddad, men det var inte dumlen, den tog slut pà 5 röda.

kvällen packade vi weekendväskan och àkte upp till bergen. en kompis har stuga där ute i vildmarken, och där skulle vi vara hela helgen. vi hann inte ens fram till huset innan vi sett harar och vildsvin! han berättade att det finns vargar där ocksà och att om sommaren ska man inte gà barfota pà stenröset för dà biter giftormar dig i foten.
helgen gick àt till att grilla, mysa framför brasan, spela kort, titta ut genom fönstret och ropa "det snöar" och sàna saker. sen àkte vi hem. pà söndag.

och nu är det ny vecka och nya möjligheter och jag màste ringa samtal som jag skjutit pà allt för länge men jag hatar verkligen att ringa pà franska, lika pissigt som pà finska. jag vet inte, men dà jag ska förklara nàt pà franska i en telefonlur är det som om orden stockas. ja, bara att fà tummen ur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar