torsdag 15 november 2012

sugar baby

idag var jag nästan uppe lika tidigt som tuppen, jag skulle nämligen till laboratoriet och göra en sockerbelastning, som jag tror det heter pà svenska? helt enkelt för att se om man har graviditetsdiabetes.
här i frankrike gör man sà att man ska fasta 12 timmar innan. sen sà tar de 2 blodprov, och efter det ska man dricka 50g sockerlösning. sött som attans men smakade ungefär som om man lagat för lös pepparkaksglasyr och màste dricka upp det.
sen fick jag sitta i ett rum i en fotölj och läsa mina tidningar jag hade med, för man màste sitta stilla i en timme. sen tar de ett blodprov till. sen va de klart! ikväll fàr jag hämta provsvaren, och knappast komer jag att fatta ett knyst, men min läkare fàr säga om det är bra eller inte. tror ju nog att det är bra, men det är bra att de gör test iallafall! vill ju inte föda en 7kgs bebis heller.

annars tror jag det blir lite shopping idag. magen töjer ut alla mina kläder, och även fast jag kan ha alla mina vanliga kläder sà har jag ju en finfin orsak att köpa nytt.
mammaklädesavdelningen, here i come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar