tisdag 13 november 2012

jag är perfekt.

hade inte tänkt att detta skulle bli en mammablogg men det är lite annorlunda när du helt plötsligt stàr där med magen i vädret, dà vill du ju inget annat än att skrika (eller skriva, haha) rakt ut vad du känner.
var hursom helst till min läkare idag pà rutinkontroll och hon sa att jag genomgàr en perfekt graviditet. alla värden är perfekta, och allt hon kollade upp var som det ska. hur glad blir man inte dà?

här i frankrike fàr man göra ett trisomie 21 test, (det erbjuds alla gravida och det är försäkringskassan som betalar sà det tyckte vi var lika bra att göra, det flyter in med alla andra prov som ska göras här iallafall) vilket är samma som nupp test (heter det sà i finland?). och alla som inte vet vad det är, skratta bara (NUPP test, hahahahaha). men det är dà man ser om barnet har kromosomfel och pà sà vis tar reda pà om det finns risk att barnet har down syndrom eller cp skador eller liknande. visar blodtestet att det finns risk att det är sà sà ska man göra ett fostervattensprov. allt detta slipper vi, för allt var som det skulle.

detta firar vi med en tallrik makaroner och tonfisk. man skulle kunna tro att jag är en fattig studerande men jag gillar faktiskt makaron-tonfisk-ketschup màltiden. julien kräks nästan, sà fransk och pastasàsstroppig han är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar