tisdag 6 november 2012

en helt vanlig tisdagmàrgon.

"uuh màndag" var min första tanke idag, tills jag kom pà att det ju är tisdag! mycket enklare att kliva upp ur sängen. hittills idag har jag hunnit dricka kaffe, läsa igenom alla de bloggar som har blivit nominerade till àrets bloggpris, samt röstat. en av bloggarna jag läste var sà obehaglig att jag nästan fick krapulamorkkis även jag, bara av att läsa den.
utöver det har jag klubbat cirka 30 flugor. förbannade hästar som betar utanför mitt hus. det är deras fel.

hàller även pà att planera ett inköp av den lilla svarta. som ska passa dà jag om knappa mànaden àker pà tjejweekend till paris. fattar ni vilket yes som skriker i min kropp när jag tänker pà det? vi ska äta lànga bruncher i höstsolen, strosa i vintagebutiquer, gà pà barer och klubbar som man bara hittar i paris om man letar länge och skulle jag röka skulle jag röka en smal cigarett och se världsvan ut, som om jag var en person som varit parisare i hela mitt liv.
att jag är en helt vanlig lantis med taskig klädsmak har inget med denna weekend att göra. paris är drömmarnas stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar