tisdag 21 januari 2014

sova hela natten


inatt pàbörjades "sova hela natten själv i sin egen säng" projektet. gick sàdär kan jag säga. tror alla tre parter var ganska trötta dà vi vaknade (jag och ebba i vàr säng, julien pà soffan... ehmm...). egentligen behöver hon inte sova hela natten, jag kan nog mata en gàng (eller tvà) om sà behövs. men att att hon skulle sova i sin säng, och somna där, utan amning, skulle vara sà oerhört skönt. och att nàgon annan än jag skulle kunna natta henne, om jag màste bort eller bara vill ha avlastning. jag har gjort mig själv oumbärlig genom att natta henne genom amning och det gynnar ingen.




det började bra, jag fick henne att somna i sin säng och julien sov med mig i vàr säng, precis som det ska vara. det gick sà bra att jag inte vàgade andas med rädsla för att väcka ebbis! nàgra gànger vaknade hon till men dà buffade jag henne i rumpan nàgra gànger och hon somnade om direkt. här har annars den levande jättenappen (jag) kommit in i bilden, men nu somnade hon om utan min mjölkproduktion. himmel.


sen klockan ett ville hon inte somna om med buffningen sà dà ammade jag henne, och la henne sen i sin egen säng igen och sà somnade vi om. altsà wow tänkte jag, vad lätt det gàr! men sen. sen klockan tre sà vaknade hon, och ville inte alls sova. jag buffade och hyssjade men inget hjälpte. ammade. hjälpte inte. julien svor högt en gàng och tog pick och pack och sov pà soffan. hade velat joina honom.
ammmade. svor. hyssjade. buffade. làg som ett rakt argt streck i sängen och lyssnade pà ebbas nya pruttljud. sen vid 4 somnade vi igen. jag och ebba i vàr säng. julien pà soffan...


vi tar nya tag ikväll. vi ska lyckas! nu efter tvà kaffekoppar är jag lite positivare. ne va heter det, TRE kaffekoppar. händerna skakar av koffeinchock, men ögonen hàlls uppe iaf. nej ikväll kör vi likadant. ebba ska sova i egen säng. kanske kunde man byta ut första matmàlet mot vattenflaskan? hon ska ju egentligen inte äta mer pà natten nu. màste prova.

gäsp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar