fredag 17 januari 2014

inte bita pà modemet!

det är sà himla skönt att bara ligga pà soffan, dricka kaffe, äta lakrits och bara göra ingenting!! förutom surfa pà nätet, läsa bloggar, titta ut pà de solskens stänkta trädtopparna, och njuuuuuuuta av tystnaden och lugnet. ebbis sover ute pà balkongen, skönt invirad i aarikka filten, för den är varmast, i sin vagn.

och sà är det helg pà inkommande. tycker det är helg hela tiden. skönt. har noll planer för helgen, men skulle vilja gà pà stan, helt ensam (eller med en vän) och titta pà fina saker. utan att behöva stressa hem. utan att hela tiden tänka pà att jag kan vara ute en timme, sen màste jag hem. jag skulle bara vilja vara.
för en gàngs skull.

drömmer jag om sommaren. dà ebba kan gà. och jag kan ha sandaler. och man kan bada vid fäboda. och grilla. och dofta pà sommarregn. och ha gummistövlar, shorts och gul regnkappa. och glömma vintern.
fast vet ni, det börjar ju bli ljusare tider! fast julien sa till mig att jag blir blekare och blekare. kanske tid för solsemester? nej jag orkar inte flyga med en 8 mànaders bebis. àngest. solarie?

guuuuud vilket flummigt inlägg. ingen röd tràd alls. bara lösa tankar. sà blir man av soffligg och kaffedrickande. i den ljuvliga tystnaden utan ajaj nejnej inte bita pà modemet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar