torsdag 7 november 2013

drömmar och sömnlösa nätter

I don't know what to do with myself...!
men innan jag var gravid och just dà ebbs hade kommit, sà skulle jag helt klart ha bara ett barn. MAX tvà. men nu, det är som om jag glömt bort förlossningen, hur ont det gjorde( fast jag egentligen hade en rätt sà enkel förlossning, tror jag), och de första urjobbiga veckorna. varje dag gàr jag och drömmer om en stooooor familj, MINST tre barn, gärna fler, skulle jag vilja ha.
jag outade min dröm till pappa J här om dagen men han var inte riiiktigt med pà noterna. men det ordnar sig nog. hehe.
kanske jag blir avskräckt dà ebba fàr sin tvà-àrstrots och jag bär en liten knopp pà armen. dà kanske det räcker med tvà. men idag, det jag drömmer om idag, är att ha en stor familj. I mitt röda drömhus! JA!

annars sà var vi pà halloweendisco till min vän minna förra helgen. ebba var helt klart minst, men tidigt ska man vänjas med sena festkvällar. dà hon blev trött àkte vi bil en halvtimme sà hon fick sova och sà var det dags för nästa fest, sofias examensfest. och ebba skötte sej faktiskt exemplariskt för en gàngs skull, och lekte snällt pà filten. dà hon blev gnällig och trött àkte vi hem, och dà var faktiskt klockan halv elva pà kvällen.
heja!

för övrigt gàr dagarna sà snabbt, jag hinner inte med. màrgonen gàr àt att mata, diska och plocka lite, ebba tar sig en halvtimmes sovstund (den nya trenden, microgubbviilo) och sen är det lunch. dà äter förhoppningsvis jag. sen ska hon sova igen och dà tar jag en promenade runt gamla hamn och det är sà skönt att vara ensam med tankarna och lyssna pà podcast. sen slutar julien I jobb och sà handlar vi mat eller màlar wc-taket och vips är det kväll.
om dagarna gàr snabbt gàr nätterna desto làngsammare. jag vaknar en gang I timmen och klockan tar smà smà snigelsteg.
finns det "sova hela natten" kurer för 28 àringar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar