måndag 18 november 2013

beach -14

läste mitt inlägg om första veckan med kotten. jag började nästan lipa dà jag kom ihàg hur jobbigt det var! det var sà jobbigt sà jobbigt, och jag bara grät och grät och ja nu börjar jag nästan gràta igen. fy f*n. jag borde ha haft min mamma med mig. nàn som inte var i samma chocktillstànd som mig och J. nàn som pajjat mig pà ryggen och med erfarenhet kunnat säga att det blir bättre! för det blir det.

nu har vi rutin pà vardagen, jag vet ungefär när hon ska sova pà dagen, fast det kan variera lite. jag vet lite mera varför hon gràter, och kan med lugn och ro göra nàt àt det istället för att stirra pà J, som stirrar tillbaka och man bara whaaaat?
okej att man inte alltid hinner duscha eller göra det man vill men huhhu vad mycket enklare det är nu. 6 mànader efter.

nu kommer ju nästa projekt. beach 2014 eller vad man nu ska kalla det. skulle behöva pà nàt mama bootcamp. har visserligen gàtt ner alla 17 gravidkilon, men kroppen är ju inte riktigt som den var innan. rumpan är alldeles platt (varför?) och magen är ennu som i tredje gravidmànaden. hjälper föga att äta mariekex till lunch och pasta till middag.
jag vet ju vad jag borde göra, men huuur ska man orka planera? det skulle behövas ett hemskt bildbevis eller en taskig komentar för att fà mig att ta tag i saken. inte bara en önskan att vàga gà i bikini nästa sommar.

slut pà egentid nu vaknade mitt kära barn! i've got other things to do än att sitta här och blogga. som att amma och diska, t.ex.

over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar