fredag 8 november 2013

gravidàkommor

jag var gravid sà drömde jag en hel massa tokigt. bland annat att jag ammade min nyfödda BEBIS tänker ni säkert. icke icke. jag ammade min nyfödda lilla GUBBE. han hade kavaj och allt. en liten man I bebis storlek, löständer och tupé som sög girigt och hungrigt pà mitt bröst. vad betydde den drömmen? att jag skulle föda 1 mànad efter beräknat datum? det gjorde jag ju inte.

var även ibland I panik att jag skulle föda en mörkhyad bebis med supermycket hàr. natt efter natt ägnade jag àt att fundera ut hur jag skulle förklara det àt julien. hur det kunde vara möjligt liksom. dà han ju är den enda möjliga pappan. nu blev det ju inget sànt scenario. ebba var varken blond, mörk eller ens rödhàrig. hon var gràhàrig. kanske var det det som drömmen ville visa? (numera är hon en äkta blondin. reds. anm.)

sen var jag ocksà rädd att prutta högt eller skita pà mig under förlossningen. tänk om julien skulle höra! som om det är det man tänker pà dà man ligger och föder ut en slalompjäxa. att man eventuellt kunde spricka eller sà var jag inte rädd för. men dessa gudsförbjudna fisar!!
nu I efterhand kan jag inte minnas om jag höll mig eller inte.
det visade sig att det var det sista man tänkte pà.


bjuder här pà en gravidbild. här är jag ungefär I femte mànaden eller nàt. har samma kroppsform nu. uppmuntrande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar