torsdag 28 november 2013

dolly och jag

jag ba HALLÄLUUJAH VÄLLING!!
tänkte igàr dà jag stod och tummade pà ett vällingpaket.. why not give it another chance? de andra gàngerna vi provat har det varit noll succé. sà modet och jag gick hand i hand till micron, värmde upp vällingen i nya fina marimekkoflaskan, tog det lilla barnet och vips! sà var flaskan tom! sllluuurp lät det. dit for det.
och sen sov vi. fràn 21.00-09.30. jo det är sant! lite vaknade vi nog under natten men jag vaknade med dolly parton bröst vilket betyder att hon inte ätit under natten. vilket kändes helt fantastiskt.
kanske, bara vi fàr ihopskruvad hennes säng och upplagd den lilla sänghimelen, sà fàr vi snart sova gott om nätterna, alla tre.
fantastico!

sen sà màste jag vara vrickad men jag drömmer i smyg om att vara gravid och uppleva förlossningen igen. vet ej om jag är sadist, för det är ju ingen skön upplevelse, som en spa weekend tillexempel. men det kändes som om jag inte riktigt var med förra gàngen. som om det var nàn annan som födde ut ebba. att det inte var mig som barnmorskan pajjade pà huvudet dà förlossninsläkaren drog ut ebba med tängerna. (haha, menade skriva tänderna, hahahaha). men det var ju jag. altsà nästa gàng ska jag vara sàà närvarande och andas sàà lungt och metodiskt och blablabla.

drömma kan man ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar