lördag 24 mars 2012

en ensam hyypis.

ja vad var det jag skulle skriva? jag minns inte. istället kan jag meddela 2 andra saker som jag kommit fram till.
  1. jag är en ensamvarg. jag gillar ju sällskap och sà, i smà mängder. annars är jag gärna allena. jag gillar att shoppa ensam, blir mest irriterad dà jag màste gà pà andras villkor. altsà missförstà mig inte. jag gillar nog att strosa pà stan med vänner, men om jag ska shoppa loss gör jag det hemskt gärna ensam. det gàr smidigare dà. sen gillar jag att vara hemma nàgra timmar ensam/dag. màste jag vara runt folk hela tiden blir jag irriterad och fàr liksom ingen luft. jag vill vara ensam sà jag kan tänka, blogga, mysa med katterna, sy vimplar till balkongen, räkna mina tàr, färga ögonbrynen... ja, vad som helst. bara det är tyst. sen är det mycket roligare att träffa folk sen, och kuligare för folk att träffa mig med, istället för ett överhettat jag. 
  2.  jag är hypokondriker. eller nybörjarhyypis. ont i halsen? nej det kan inte vara vanlig flunssa, kanske cancer? ont i magen? inte har jag ätit nàt olämpligt, jag har säkert fibromyalgi eller gallsten. inte fàtt mens pà rätt dag? här är vi int ens gravida, nej nej, (det är ju ingen sjukdom) jag har säkert en tumör eller förslagsvis depression. huvudvärk har jag inte för att jag suttit för länge framför en skärm eller druckit för lite, jag har nog säkert fàtt en blodpropp. ja men ni fattar vel att jag inte kan fortsätta? hittills har jag nog bara haft flunnsa, kaffeabstines och magsjuka. men det värsta och mest ologiska är att varje gàng jag är till doktorn försöker jag släta över symptom jag har, även fast de är pà riktigt. har du ofta ont i magen? nej, svarar jag, och sà säger J men det stämmer ju inte, du har ju jättekänslig mage! har du ofta huvudvärk? nejnej svarar jag, jag är sà frisk, och sà fàr J ycka in igen och säga att jag ju faktist ofta klagar pà en mulnande värk i knoppen. men dà är jag ju faktiskt bara nybörjare pà hypokondrikeriet, sà det fàr jag vel ha som försvar.
vad lider du av?.

2 kommentarer: