onsdag 29 maj 2013

tràkigt tràkigt

jag längtar sà att fà komma till finland! ska bli helt huippu kiva att fà träffa alla och äta dyr glass pà torget och grilla mjölig korv och kunna köra vart man vill utan gps (mitt lokalsinne är lika med noll) och gà ut och skutta vagnen med andra mammor och gà barfota i gräset och dofta pà barrskog och dricka kaffe pà terasser.

franska sommaren har ju sina plus ochsà. salta bad, strandväder varje dag (nästan), marknader och helena och glenn och sà. men jag saknar mina rötterrr. sà. mycket.

nu vaknar kotten efter sin förmiddagslur. hon làter som en liten grisfarm, grymtar och har sig. vet inte riktigt varför, har försökt googla men har inte fàtt nàt bra svar. för Google vet ju allt. 
annars undrar jag hur man fàr tiden att gà? dà hon är vaken är det ju matning och byta blöja och sà men däremellan... vad ska man hitta pà?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar