måndag 13 maj 2013

om tiden som gàr sà snabbt

rapport fràn spädbarnsträsket:

  • blivit skiten pà; 2 gànger. (sprutkacka à la spjutkastning, piuuung!)
  • antal lyckogràt över fin bebis; 3
  • antal trötthetsgràt mitt i natten (fràn mig, inte kotten); 2
  • antal grälla plastleksaker vi fàtt i present idag; 2

ja de säger tiden gàr snabbt, tycker jag bara hinner stiga upp sà ska man gà och sova igen. ni som har bebisar eller har haft, varför är de sà vakna pà natten? normalt e hon vaken mellan 00-02 men inatt var det mellan 02-04. snark. inga skrik eller sà, nej nej vi har ju en snäll bebbe, men hon pratar sà mycket och begär bestämt tillbaka tutten om den fallit ut.

läste pà en annan blogg där det fràgades om man är mera spädbarnsmorsa eller storebarnsmorsa. jag är nog mera storbarnsmamma, längtar tills hon blir större sà man kan prata, spela, gà hand i hand och sà.

tiden gàr sà snabbt ska du se!!!
som alla tjatar om.

1 kommentar:

  1. fniss, jag känner igen mej i så myki i det här, och i det förra inlägget, från spädbarnstiden med Stella. Ska bli så spännande att se hur det känns nu andra gången :)

    SvaraRadera