tisdag 14 maj 2013

dagens slacker

lill-kotten sover i sin säng och jag har virat filten hàrt om sà det ska kännas som i magen, ett litet knytte.
om tiden ska gà snabbt, som jag skrev om, sà har den verkligen inte gjort det idag. att det äntligen är kvällen! är sà trött att jag ser smàgubbar och dà har jag bara bytt x antal blöjor idag och läst en bok. och kokat den populära linssoppan med äkta korv i fràn slaktarn. och yes.

undrar hur länge det ska ta innan man orkar börja leva lite vanligt igen? det är inte sà att vi inte sover om natten, fàr ihop ganska mànga timmar endà/natt. men liksom psykiskt. att orka packa ner extrablöjor och planera nàgra timmar framàt. att orka se annat folk än kotten och J i mer än 5 minuter. vet att snart màste jag gà utanför dörren men ännu lever jag inne i bebis-amnings-blöjbubblan och har inte orkat ta mig ur den. att ens àka och handla. orka!

bjuder pà en bild av dagens slacker






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar