torsdag 23 maj 2013

tinnitus

idag ska kotten fà göra marseilledebut. ska bli roligt! även om vi bara ska hälsa pà gammelmormor och -morfar, vi ska ju inte in till stan. (eller, det är min hemliga plan, men den ska jag kläcka sen dà vi närmar oss stan för annars gà aldrig pappa J med pà det). undrar bara var man ska byta blöja och amma om lusten faller pà. i vagnen? pà gatan? pà en bänk? vill ju inte outa kotten inför allmänheten, inte heller mina bröst. fàr se hur vi gör. hur gör ni? cafétoaletterna i frankrike är inte direkt bebisutrustade, som hemma i norr.

annars flyter det pà. ganska ok. hon sover mest hela dagen, fram tills sena eftermiddagen. sen är det lite kinkigt men bara man myser och kanske skuttar lite med vagnen, eller passar pà att àka nànstans med bilen just dà sà gàr det. men sen. sen klockan halv 12 pà natten, börjar det stora skriket. inte det lilla skriket som skriks dà hon är hungrig, eller dà man badar. detta är ett hjärtskärande och tinnitusframkallande skrik som bara ströstas med vaggande och hàrda kramar och pajjande pà hàret. varför skriker hon sà? hon somnar och vaknar efter 5 minuter och skriker igen tills hon somnar och sà hàller det pà i kanske 30 minuter tills hon somnar helt och man äntligen kan lägga henne i sängen. har ni barnproffs nàgot svar pà det?
säger ni kolik dör jag. det orkar jag inte med.

annars sover hon mellan 00-06 med ett litet litet mellanmàl vid 03, sà jag ska inte klaga.

hääj!

bonusbild pà en sovande kotte. som bevis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar