torsdag 19 april 2012

Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump




igàr var en utedag. först var jag som pippi och letade saker. vad jag behövde var nàt slags bord, vilket löstes i 2 stolar a la 60-tal och en gràsliten bräda, perfekt blombord för balkongen. ross (pà första bilden, han e lite kamouflerad) var och vaktade sàlänge.
sen delade jag lunch med mr purp.
mini mumis katten hjälpte till slut med att plantera nya blommor.  (som jag tvingat julien att komma med och köpa och oj jag hade glömt att ta med pengar sà äntligen fick jag honom att köpa blommor till mig, även fast det var pelargoner... nä hörni jag fick faktiskt de finaste rosorna jag sett till min födelsedag sà det var inte helt sant, och en gàng plockade han mandelblom. kanske finns där den myomspunna franska romantikern bakom alla tatueringar och mustach? ((Js kompisar och han har tävling vem som kan spara mustach längst. den som rakar först fàr nàt slags straff men som tur är vet jag inte vad det är. J har tunn mafiosomuche...)) )

pà kvällen blev vi bjudna till restaurang, (ALLA 6 killar hade mustach) och jag som pàbörjat mitt livs första macaron bak fick i all hast lämna allt pà hälft och hoppa i duschen (ni som är uppmärksamma vet ju att mitt huvud var fullt med olja, not so restaurang-ish). men jättegott var det. jag har ju pàbörjat en ny grej, alltid ta en ny rätt. och eftersom jag är en mes och alltid tar entrecot eller lax, sà är detta ett stort steg! igàr tog jag cordon bleu. en tunn biff med ost och svampsàs (nono här pàgàr tydligen inte beach 2012).
förra veckan vàgade jag i all hast pà en tonfisk tartar. och herre min skapare vad gott! jag hade totalt missförstàtt vad det var jag beställde och blev asrädd dà de kom in med rà tonfisk men jag skulle ha kunnat äta 5dubbelt! ja det skulle jag gärna ta varje gàng vi gàr till den restaurangen men eftersom jag ska prova pà nytt sà... kanske blir det sparris nästa gàng, eller fransk ràbiff? uäk.

1 kommentar: