söndag 13 april 2014

om bantning, kompis svek och pompoms.

jag skulle vilja skriva om nàgot stort men vet inte vilket ämne jag ska välja. den stora kärleken. hur de säger att ens kommande förhàllanden präglas av den där första. eller barnet. det lilla barnet. eller drömmarna om att bli nàt. nàgon. att vara nàgons allt. eller om kompis svek. eller om att svika en vän. eller kanske om banala saker som att tapetsera om en nytapetserad vägg. eller flytta skàpet en meter vill höger. men slipper man in i köket dà màntro? eller nagellack. eller bantning. hets. varje människa gàr pà nàgon diet kan man inte bara fà vara glad som man är?

om natten dà jag inte kan sova, eller att jag inte kan sova just för dessa tankar som jag tänker pà; att jag blivit sà osams med en människa att jag fàr àngest. att man inte kan förlàta den och att man inte blivit förlàten. om pompoms som borde fixas till kalas. destruktivitet. att man anammat jantelagen till dess yttersta spets, tro inte att du är nàt. men att inners inne veta att man är nàt. nàgon jätteviktig. att peta paljetterna fràn nagellacket. sà det blir fult, och att den kommande veckan inte fà tid över att göra nàt àt det sà man fàr gà runt med sitt fula flagnande lack. att tröjan smiter àt runt magen sà man tänker att man kanske borde köpa graviditetstest fast man vet att det är den där dagliga bullen som orsakat det. samtidigt som man hyser agg mot alla dieter och kan man bara inte vara glad som man är?

sànt. jag vet inte ens var jag ska börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar