måndag 28 april 2014

fröudo.

ibland bara ääälskar jag livet! dà man fàtt smaka pà hur det skulle ha kunnat gà, sà är man sà glad att det inte gick värre än det gjorde. gàr inte närmare inpà men handlar om barn och trappor man kan falla i. rysare. vàgare inte tänka.... usch. men allt gick bra.

denna vecka fyller ebba 1 àr! altsà. jag som just làg pà förlossningsbädden. tänk! vad tiden gàr snabbt. ska gà igenom àret som gàtt, men inte nu, inte idag. men hàll utkik här on the blàgg.

idag ska jag försöka sammaställa min bakningslista till kalaset i helgen. handla. imàrgon ska jag till massören och moffa och ebba ska hänga. tisdag ska jag till banken. sen är det vappen med grillat i nyykaabi skärigàrd och majlinda pà torsdag. fredag ska vi köpa ny bilstol till ebba för hon börjar bli allt för stor för den vi har nu. tips pà bra stolar, nàgon? och var ska man köpa...? finns det i jeppis eller màste man till kokkola?
pà lördag fyller ebbis àr och pà söndag har vi kalas. däremellan allt detta ska jag tvätta fönster, sy kuddfodral, baka och ställa till kalas och första maj feelis.

häj!





















sàde fröudo va ja pà första maj ifjol!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar