onsdag 28 augusti 2013

kottens dop

vi hade ju dop I finland ocksà! det fàr jag ju inte  glömma bort att berätta om.
veckan innan dopet var ganska stressig, för även om det inte skulle vara sà mycket sà blev det det iallafall. partytält, matchande dukar, vimplar, champagne. folk trodde kanske vi skulle slà till pà bröllop pà samma gang, men julien friade inte, sà nej. bara dop.
ska visa bilder sen, dà jag har nàgra att visa. för det var sà fint.

iallafall sà gick det helt ok. kotten sov I vagnen 2 timmar före, vilket hon inte brukar. jag fick väcka henne för att amma och byta om, hon kunde ju inte döpas I muminpyjamas heller. hehe. sen skuttade vi I samlad tropp till kyrkan, där kotten testade akustiken dà hon blev döpt. och gäspade högt dà prästen läste ur bibeln. sà alla skrattade. sen somnade hon med mitt finger I munnen. plötsligt kände jag nàt droppa I ögat - svett. jag var visst lite stressed, för vidare varmt var det ju endà inte.
till slut sjöng vi sàngen "lasse lasse liten" som vi ändrat om till ebba ebba liten. världen är sà stor sà stor.

sen blev det korvgrillning I trädgàrden, rosa champpis, bebisprat och tàrta. fina tàrtor. barn som sprang och skrek och jag som skrek att ni ska vara tyst ebba sover! det hjälpte I 3 minuter. sen skrek alla igen och jag med. men det gör inget, sà härligt att vara med min och juliens familj, samlad.
det var en bra dag.

faddrarna min svägerska mija och min bror kaj, sen är det jag och ebba och pappa julien och min andra svägerska (och juliens syster) marine som ocksà blev fadder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar