måndag 19 augusti 2013

Auf Wiedersehen!

här blev det en ofrivillig bloggpaus! men som mànga andra mammor säger, man byter blöja, matar, nattar... inte sà mycket att blogga om.

men jag kan berätta om vàr tillbaka resa till frankrike fràn finland. huhhu sager jag.
vi skulle àka pà fredag, och hade 2 olika bokningar, en till mig och ebba och en till julien. vi hade inte samma flyg heller, men de skulle bàda avgà fredag med 2 timmars intervall.
pà onsdag skulle julien bara kolla sina mejl, och där stàr det "now you are ready to check in online!".
nàgot som inte stämde. sant. vi hade bokat fel, sà jag skulle flyga torsdag och han fredag! ringde finnair men det gick inte att boka om, sà vi bokade helt enkelt en ny flygresa till mig och ebba, och lyckades tillochmed fà samma flyg som julien! (anledningen till att vi inte kunde/ville àka torsdag var att jag bokat tàg+hotellnatt, inget man vill missa!)

fredag vaknade vi upp utvilade I stora hotellsängar, dà telefonerna pep till. vàrt flyg hade blivit inställt, och vi hade blivit ombokade till ett annat flyg, men màste mellanlanda I Frankfurt, istället för att flyga direkt .
jag tänkte, det kan ju inte bli värre nu! vi hade redan haft sà mycket problem. men det kunde det.
dà vi skulle checka in sà säger de att jag och Ebba ska mellanlanda i Frankfurt och julien i München. och det gick inte att ändra.
jag var superstressad för tvà flygningar pà samma dag, och ensam till pà köpet med ebba i vagnen och flera väskor att släpa pà. men vi kom fram. 20 minuter innan juliens flyg landade i nice. vi klarade det!

men en sak som jag är glatt förvànad över, det är hur hjälpsamma folk är àt en stressed smàbarnsmor pà flygresa! pà första flyget bar en man in min väska och ut den igen, och hjälpte mig med vagnen. pà flyget fràn Frankfurt till nice var det ett tyskt par med en ettàring som hjälpte mig igen med bagaget och vagnen. jag bara thank you thank you you are sooo nice! Danke, danke! Auf Wiedersehen!
ville nästan gràta av tacksamhet.
och pà första flyget var jag omringad av italienska mamas som kom med goda ràd dà ebba skrek, massera magen! ciao bella ciaaaooo!!! oh lalala she must eat!

vi kom fram. och den 26 September gör vi om samma rambambula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar