lördag 31 augusti 2013

bildmedley

här är en liten genomgàng av mina tre àr som fransyska. helt I oàrdning, och mycket fattas, eftersom vi haft datorbyte emellan och flytten av bilder blev sisàdär.

vi har fàtt ett barn!

glennhunden som fryser om vintern. lillbeibi min! 

 vi har varit till havet nàgra gànger, hehe
 

 och sà har jag varit pà tjejweekend till paris med caro (som ocksà blivit mamma till eliott!) och morgane.
 
pariiiis

marine, min svägerska, har ju fyllt àr varje àr. här var ifjol 

juliens band the manbo har kommit tvàa I en musiktävling 

och vi har haft uteliggarparty dà julien blev 30. här är marine och olive... 

...och här är marie och marine. 

vi har fiskat fiskar 

och cyklat 

och motorcyklat. 

tagit svalkande bad I en bergsbäck 

och varit till Biarritz och spanien och shoppat med denna brutta jonna som ska bli mamma hon med! 


birran. att sova I bilen har blivit favorit I repris!


lata dagar vid havet 


och lite motorcykelturer och kolla pà lavendelfält


vi har grillat en hel massa korvar 


och varit bjudna pà bröllis


lite mera strandhäng 

hittat fynd 

och lärt känna dessa sköna typer anna och david och deras son viktor 

vi lärde känna anna och david via dessa tvà turturduvor, Karolina och frans, som var hit och hälsade pà dà Karolina var gravid. nu har de en vilde! 

 jag har bakat
 

och haft min kära minna här en vecka


 dà bjöd jag pà spadag
 

en musikvideo har vi hunnit spela in ocksà.


och cyklat lite till. 

och varit gravid, och fàtt en liten ebba.
 
min mamma och pappa har sàklart varit hit manga ganger, och min bror kaja och hans familj. sofia och patric var de första som kom och hälsa pà och även sofias mamma britt har sett hur vi har det! italien-malin var här en làng weekend och dà bakade vi kanelbullar och var allmänt lantliga. har jag glömt nàgon?
vi har varit pà otaliga fester och ätit massvis med hämtpizzor. sett fyrverkerier och gàtt pà zoo. jag har lärt mig flytande franska och glömt bort min finska.
 
nu kommer vi till kallare breddgrader, fàr se vart vi hamnar sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar