lördag 31 augusti 2013

flytten

flytten till finland närmar sig med stormsteg och jag har inte ens börjat packa ner mitt liv I làdorna än. 3.5 àr har vi bott här. har hunnit med en hel del tycker jag. olika jobb, resor, graviditet och barnafödande. och nu ska vi altsà flytta.
kan ju beta av de mest vesäntliga fràgorna!

varför?
för att vi (mest jag) vill vara närmare min familj. dà man fàtt barn fàr ens egen familj ennu större betydelse, och man inser hur viktigt det är att ha nära och kära närmare sig än 3000 km. vi har ju förstàss juliens syster och pappa här, men de jobbar bàda tvà sà mycket. och nu dà jag blivit mamma vill jag vara nära min mamma!
och sà är här sà varmt, som visserligen är skönt om man har semester, men inte för att bo hela tiden. mycket folk, mera stress, sànt. vi vill helt enkelt vara närmare lugnet.

när?
jag har biljetter den 26 September för mig och ebba,  men ska försöka boka om dem till lite tidigare. julien kommer att köra upp med alla vàra saker, samma vecka. vi anländer ungefär samtidigt!

what else?
boende och sànt annat viktigt är fixat sà det är egentligen bara att börja leva livet som finne dà vi kommer. fylla kylskàpet med perhelenkki, karhu och saunapalvi.

snart snart snart!! kan inte vänta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar