tisdag 5 mars 2013

genomgàng



den här bilden fàr representera vàr helg. vi har lagt en bàt i havet, ätit amerikanska hamburgare pà flygplatsen (kändes exotiskt, lite som man var pà resa själv), kokat bläckfisk pà öppen eld, varit pà italiensk afton, grillat knackorvar och ätit glass med jordgubbar till lunch, utomhus (!!), tittat pà filmer, plockat vildsparris som vi gjort omelett pà och städat terassen. puh!
vi hade tur med vädret.

men den turen är över. inatt började det storma och det väntas hàlla i sig till fredag, med spöregn och allt. perfekt städväder! ska även försöka fà en vägg màlad, och planera mitt babynest jag ska sy. bara jag fàr paketet mamma skickat som innehàller mumintyg. ingen finsk baby utan mumin!!

och igàr började jag pà min första föräldraförberedelsekurs. vi är 3 gravida tjejer som ska träffas 2 gànger i veckan hela mars (alltsomallt 7 gànger). igàr satt vi och myste pà madrasser med kuddar och sà, medan vi lyssnade pà barnmorskan som berättade hur man ska massera det ena och det andra för att förlossningen ska gà sà bra som möjligt. sen ska vi lära oss att andas, krysta, amma och gud vet allt. pappan är inte med alls pà kursen, sà hur förberedd han väntas vara sen dà det är dags vet jag inte.

annars har jag inte fàtt ett enda papper pà när mammaledigheten börjar (normalt denna vecka jag är i nu, men...) och inte heller mitt nya sjukförsäkringskort. underbart. jätte kul. älskar frankrike och dess papperskrig. verkligen! INTE!
försöker att inte stressa, jag kan ju inget göra för att pàskynda allt. sà det är bara att hàlla god min, och hàlla tummarna varje gàng jag hämtar posten...
nästa barn ska födas i finland, det säger jag bara!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar