onsdag 20 mars 2013

en sikabra dag!

huhhu, idag har varit en bra dag. altsà saker har lyckats bra. vaknade pà inte helt fel sida (har senaste tiden vaknat sur och vresig, inte alls i den blivande mammabubblan). drack kaffe med varm mjölk i och àt rostat bröd med den enda osten jag fàr äta, typ. mätt och glad diskade jag, och sà lyssnade jag pà lite podcastar innan J kom hem för att äta lunch. hur mysigt är det inte att äta lunch mitt i veckan sàdär? jättekiva!

sen sminkade jag mig lite fint och àkte in till stan, aix. jag hade nästsista tiden med läkaren innan födseln. först och främst hittade jag parkering precis utanför. fattar ni att normalt brukar jag söka parkering i minst en halv timme och hitta den som finns pà andra sidan stan? helt sikanajs. parkerade, gick in, och väntade enbart 10 minuter! lite skillnad till förra gàngen dà jag väntade över en timme... hade t.o.m förberett med bok och allt men han ju knappt sätta mig.

läkarbesöket gick jättebra, vi lyssnade pà kottens hjärta och mätte min mage och vet ni, läkaren sa att vi väntar en fin bebbe. hon ligger redan i rätt position, med huvuden ner och ryggen till höger, precis som jag gissat. och hon väger cirka 2200 gram. precis som man ska dà man är en bebis i magen som är 34 veckor.

sen sà gick jag lite pà stan, köpte ett par nya mjukisbyxkor (som jag ryms i, jippiii) tänkte jag vill vara lite fin pà bb sen. man ska ha med egna kläder. vet inte hur det är i finland, ska man ha pà sig de snygga rosa och gröna kläderna där? här ska man iallafall ha egna, känns skönt tycker jag. men eftersom man inte kommer se ut som en victorias secret model direkt efter tänkte jag att nya svarta mjukisbrallor passar utmärkt. sàna utan knän pà knäna, som de blir efter en tid...

sen àkte jag hem, och nu kokar jag linssoppa. sitter i soffan med en kudde bakom ryggen och katten muumis ligger bakom nacken och värmer mig. och nu kom J hem pà motorcykeln. ska lägga pà varmvatten till duschen och tvätta hàret och ha inpackning. lika bra att passa pà, en perfekt dag som denna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar