söndag 15 september 2013

knackkorv and such a things.

det àskade inatt och jag kunde inte sova. kom pà en massa saker att blogga om men nu minns jag inte en endaste idé! helt sjukt. hade färdigskrivna inlägg i hjärnan som är som bortblàsta. vad ska jag skylla det pà? stress?
för stressad är jag. pà fem dagar ska jag hinna packa allt. ta hand om ebba. hinna säga hejdà till alla. sova. städa. allt sànt. städa undan 3 àr.

men det är inte störta stressen. största stressen är att jag ska flyga ensam, igen, men ebba. jag vaknar mitt i natten och svettas av stress. julien försöker trösta med att det har ju gàtt bra alla andra gànger... förutom att det inte har gjort det! sist i flyget sà skrek hon nästan hela tiden och dà hon inte skrek sà var hon pigg och ville inte alls sova. och sà lade hon värsta laddningen i blöjan, sà jag màste byta i den klaustrofobiska toaletten pà flyget.
sen tyckte jag att det fortfarande luktade knackorv (vet inte varför men bebisbajs luktar knackisar) och tänkte att jag nog inte tvättade händerna ordentligt eller sà. sen skulle hon äta, och dà jag skulle rapa henne klappade jag lätt pà ryggen och det lät "klatsh klatsh"... damen hade bajsat enda upp till nacken och det hade jag inte märkt dà jag bytte i supersnabb fart inne pà toa! hela bodyn var fylld av knackkorv, som hade smetats ut pà min tröja. mmm. tur att jag är sà organiserad sà jag inte hade en extra body att byta till, sà hon fick ligga utan tröja i sin huppari.
stackarn.

näe. tur att det är länge tills jag ska flyga igen sen med ebba. ensam. jag klarar inte av stress sà bra! (rättelse: jag är bra i stress situationer som jag känner att jag klarar av, pà jobbet och sà. men inte i kritiska lägen som dessa!!)

fàr helt enkelt se fram emot hotellfrukken som nalkas pà söndag. annars orkar jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar