fredag 7 juni 2013

tipshörnan

 tycker du att ditt barn sovit för länge? här kommer olika tips för att väcka den lille typen:
  • laga lunch, och sätt dig ner för att äta. bebisen vaknar 90% av alla gànger.
  • skriv blogg. och bebisen bli 100% vaken och gnällig sà du fàr skriva med en hand. (gör jag just nu)
  • lägg ansiktsmask. var beredd pà att ditt barn kräver mat pà direkten.
  • knàda en kladdig bulladeg alternativt laga en sàs som màste röras om i fem minuter. bebben vaknar, slàr aldrig fel.
idag ska jag pà mitt första läkarbesök efter förlossningen. tror nog jag blir godkänd.
sen ska vi in till stan och byta bort lite rosa koftor (1 sparar jag, lagom till juletider dà man ska va fin) till lite mera neutralare kläder.
samt vissa kläder ska jag bara byta till mindre storlek. varför ger nàn shorts och topp till kotten i storlek 9 mànader? varken i frankrike eller finland behöver hon shorts i februari. men de var superfina (fast de var rosa, hehe) sà jag ska bara byta till 3 mànaders storlek.

kanske en sliten morsa hittar nàn fin sommarutstyrsel? fàr vel köpa gravidkläder sà bulladegsmagen ryms in... vill ni gravida ha ett tips? sola inte dà du är gravid. du vet att du bränner det som stàr ut i solen, sà som näsa, öron, axlar. dà du är preggo bränner du magen. och sen dà du har fött àterstàr en magaväsko i brunt torkat läder... sviterna av ditt solande. + att naveln ser smutsig ut dà den är superbrun innuti...
fösökte peela bort brännan igàr  men det funkade inte.
kanske borde jag satsa pà simdräkt i sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar