onsdag 26 juni 2013

lugnet efter stormen

och sà kom lugnet efter stormen. vi sov inatt, med tvà inslag av matning. men lugnt. inga skrik. inget upp-och-gà-och-vyssja mitt i natten. och sà vaknade jag upp med en sprättande glad bebis brevid mig i sängen. och dagen har fortsatt i samma anda. mat-skratt-blöjbyte-sova-äta. inga skrik. inga tàrar. har t.o.m hunnit plocka mina ögonbryn och lyssna pà podcast. jag menar, halleluja! livet!

ikväll ska jag tvinga med min eminenta lilla familj till shoppingcentret och inhandla bröllops- och dopkläder. J behöver en kostym. basta. jag behöver en utstyrsel som ska fylla följande krav:
  • amningsvänlig, utan att man ska  behöva blotta hela kroppen
  • dölja den degiga mammamagen
  • gärna med lite trendkänsla med inslag av bohem kanske
  • eller lite urban elegant? hur ser det ut egentligen?
och sà behöver ju kotten sàklart nàt fint, hon är ju huvudgästen pà sitt eget dop. men sà har nästan alla som gett presenter i klädväg gett klänningar, sà kanske jag tar nàn av dem. men jag vill gärna tuffa till alla gullegullklänningar med blomsterbrodyr som vi har, sà vi ska se vad jag hittar pà.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar