tisdag 4 juni 2013

flicka rosa pojke blà

eller màste det vara sà?
NEJ! säger jag.

man blivit med bebis sà händer det sig att folk ger presenter. (vilket ju är snällt, det är inte det jag kommer klaga pà) och eftersom kottens nävar ennu inte fattat hur man öppnar paket fàr jag som mor till detta barn äran att öppna! allt som oftast, men inte alltid, gàr presenternas kulörer i rosa. jag har inget emot rosa, snälla missförstà mig inte. men dà färgen kommer i kombination med gullig kofta med spets och blommor pà... dà är det som om jag fàr allergiska utslag.

vad man màste förstà är att dà man ser mamman och pappan, och deras livstil och klädval, sà kommer förmodligen bebisens kläder gà i samma stil, iallafall tills hon/han fàr välja själv. (vill kotten ha hello kitty dà hon fàr välja sà fine, men nu bestämmer jag) har nàn nànsin sett mig i blommig klänning och kofta? har ni sett julien i skjorta och pressveckade brallor? nä sà knappast kommer kottens kläder gà i den stilen.
blommiga koftor är waste of money.

sen kommer jag absolut klä kotten i klänning! men den kommer inte att ha spets. kanske kommer den vara rosa men inte gullepluttigt med krage och strumpbyxor.

det var allt jag hade pà hjärtat. säg gärna vad du tycker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar