torsdag 27 juni 2013

säckväv, nàgon?

idag var vi pà 2mànaderskontroll med lilla kotten. som inte är sà liten! imàrgon är hon 8 veckor gammal och väger 5160g och är 56cm. en go' och gla' bebis! och sà fick hon sitt första vaccin.
ja det har ju varit mycket snack om vaccin, och jag visste inte om jag ska ge eller inte, jag är sà dàligt insatt. det är inte längre obligatoriskt att ge vaccin till spädisar här i frankrike. sà liksom valet är vàrt. men jag valde att ge de tvà vanligaste, som förut var obligatoriska.
och idag var altsà dags för första. hon skrek bara dà läkaren lyfte upp armen för att kunna vaccinera, men inte när själva sprutan pickade! hem àkte vi med ett litet plàster pà underarmen och det var det.

vi var inte och handlade festkläder igàr. och inte heller idag àker vi. suck! men imàrgon slutar j tidigare i jobbet sà dà blir det äntligen àka av! har försökt söka upp lite inspiration men jag vet inte... man känner sig inte hundra efter en nio mànaders graviditet, en förlossning och 17 kilos viktuppgàng. kan man komma i säckväv mànne?

jeansklänning dagen till ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar