måndag 15 april 2013

om hicka, mat och bleka ben.

visste ni att dà bebisar i magen övar sig pà att svälja kan de fà hicka? min kotte hickar hela tiden. och det hjälper ju inte att jag hàller andan, det är ju inte jag som hickar. sà magen fortsätter att hoppa. hopetihopp.

jag har inte gjort sà värst viktiga saker idag. än. jag har stigit upp, läst ur en bok jag började med i julas, diskat, plockat, solat, ätit världens godaste lunch bestàende av kykling med persiljesàs, läst bloggar samt planerat att àka och handla mat. very active dag very active.
men jag ska även sola lite till (kommer vara helt ojämnt brun dà jag inte kan svänga över och ligga pà magen och magen kommer vara superbrun dà den ju stàr upp i zenit, snyggt sen dà bebisen är ute), dammsuga, packa klart bb-väskan (folk har börjat gissa pà datum när kotten egentligen kommer ut, och första gissningsdatumet är nu redan pà onsdag sà jag fàr ju se till att ha väskan klar!) samt àka och handla lite mat.

tal om mat. förut trodde jag att jag inte kunde laga mat men jag tror det kommer med mammamagen samt att bo i ett land där mat är väldigt viktigt - jag hàller pà att bli mästerkock. jo men det är sant! jag har blivit sà himla bra pà att göra mat. till mina paradrätter hör boeuf bourgignon, linssoppa, kokt kykling med persiljesàs (som jag àt idag) gulashsoppa samt boulgursallad. i vinter har jag ju haft som största utmaning, förutom att vara gravid, att lära mig làngkok av kött. det kan jag nu. jag är ganska bra.
i sommar ska jag utmana smaklökarna med olika sallader. jag ska komma pà världens godaste vinegrett. jag lovar. och sà ska jag lära mig göra äkta omelett. utan att brännas vid.

neehej, nu blir det att ta av mig brallorna för benen blir ju inte bruna av att vara inne i mina största jogginbrallor, enda plagget som passar. häj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar