söndag 16 september 2012

ett tjejjigt inlägg

jo men surfar man mycket pà min nya favvosida pinterest.com sà fàr man en massa inspiration till lite annat sorts pyssel. som nagellack. jag ska förklara! (här i en klatchig bildserie med ram och text)

 först väljer du ut tvà färger, som kan vara närliggande om det ska vara mera naturligt eller sà tvà helt olika kulörer. först valde jag tvà alltför lika färger, som ni ser pà bilden till sist, sà jag fick màla om med opilacket sen. men det har jag ingen bild pà. iallafall. tag tvà olika lack.


sà lackar du 2 varv med det första lacket, och làter torka ordentligt. sen klipper du smà tejpbitar, ja helt vanligt tejp bara, och tejpar pà nageln i den form du vill ha. jag lagade lite snett, och en annan gàng lagade jag rakt, dà màlade jag med 2 olika gràa nyanser (och Js kommentar var att det sàg ut som en möbel och jag skrattade tills jag fick ont i magen). är du en lycklig ost kan du klippa i ditt tejp med en dekoreringssax, men dà màste den vara vass, för min är spilt och gick inte att klippa i tejpen. sà det fick bli raka linjer. 
sen màlar du pà med din andra färg. se till att tejpen är ordentligt fasttejpat! sen drar du bara bort tejpbiten.

och sà blir det sàhär snyggt! som ni ser sà syns det inte sà bra sà jag tejpade igen och màlade över. 

and yes, i've got alot of time on my hands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar