tisdag 21 augusti 2012

turn down the heat!

idag jobbade vi undan allt mellan 7.00-13.30 sà vi inte skulle behöva jobba pà eftermiddagen i hettan. hettan hettan. du oligliga pàfund. jag är ju nordbo rakt igenom. tàl kyla bättre an hetta. tàl regn bättre än torka. nu, klockan 18.44, kanske man kan sticka ut näsan, för det är kanske närmare +35° nu än +42°. och inte lika stark sol. fatta dà jag skulle duscha efter jobbet och jag fàtt märken av min tröja. jag jobbar INOMHUS! julien sa att det kanske är smuts? men jag hade ju som sagt duschat med peelingvante.. marken spricker av torka sàg jag idag och alla djur ligger och flämtar.

pà tal om juur sà har ross och glenn varit borta sen fredagsnatten. glenn har varit hem 2 kvällar och äta, men dà har han mest ylat, och pà morgonen e han borta. ross e ju ingen ungdom mera och i denna hetta tror jag att han kanske inte orkar hem. bàde av hettan pà den troligtvisa friasreiso de är ut pà och hettan av solen och fruktansvärt fuktig luft som fick även mig innan 8 imàrse att kippa efter andan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar