torsdag 23 augusti 2012

sockerfritt var det här!

sà kom dagen dà jag gick med pà en sockerfri mànad. sofia fràgade vem som vill utmana och innan jag hann tänka klart svarade jag jaa jag! det börjar första september.
altsà en hel mànad utan, och nu ska jag vara tydlig, onödigt socker. som kakor, godis, juice och läsk. men inte utan frukter, lite pasta och litelite socker, obs, ràsocker, i kaffet. franska kaffet har ju inte gjort sig välkänt som te, sà lägger jag inte i en sockerbit sprättar nog ögorna ur mig!

för att göra det hela omöjligare än jag trodde sà fàr jag tydligen inte heller besöka maccen, eller nàt annat hämtmatställe. och inte ta dessert efter ett skrovmàl pà restaurang.
men det är ju bara en mànad, and who knows, kanske jag màr sà himla bra sen att jag fortsätter!

är nàn annan med i utmaningen?

kanske borde jag, i samma veva, ta en paus fràn alla mjölkprodukter. jag har en vag tanke om att det är de som har omöjliggjort min beach 2012, för utan at vara gravid har jag nog gàtt runt och förvillat folk med min svällda mage och oversize tröjor.

hörni. ross är borta ennu. det är snart en vecka. det har varit över 40 grader varmt. börjar bli starkt orolig och vi har fràgat alla men ingen har sett honom. är hundar som katter och gàr undan när de ska dö?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar