torsdag 5 juli 2012

va? är det sommar?

nej vet ni att dà jag kommer hem fràn jobbet vill jag bara lägga mig ner pà golvet, bli ett 5-àrigt trotsbarn, sà jag kan ligga och sparka, skrika och gràta. och somna utmattad. sen dà jag vaknar pajjar nàn mej över hàret och säger att maten e klar à sen kan ja gà och sova igen.

att jobba 11h/dag i 38° värme, fysiskt, är inte min grej. jag blir sà fysiskt och psykiskt trött. jag orkar ingenting. jag orkar knappt duscha, laga mat och diska. gör jag alla dessa tre saker efter jobbet fàr jag vara nöjd. att till pà köpet orka àka till havet, bjuda vänner pà grillkvällar (eller ens àka till nàn som bjuder pà grillkväll) njuta av sommaren med ett glas rosé pà balkongen... jag orkar inte. jag orkar inte.
sommaren flyger förbi och jag sliter inne i en varm hall och naglarna gàr av. jag blir blekare än pà vintern för jag har inte tid att sola ens. och jag bor pà rivieran, hallà!
helgerna gàr àt att göra allt jag inte orkat inne i veckan. städa. tvätta kläder. ha fôrsta hjälpen àt alla blommor jag planterat men inte orkat vattna. sova. sova. vila pà maten, somna i soffan. sova.

sà förlàt att denna blogg torkar ut i solen. för att det inte kommer nàgra dagens outfit bilder. för att jag inte skriver om hur underbart det är under sydfranska solen.

fast. det där med att nàn pajjar en över hàret och lagar mat àt en, bara man orkar duscha först... det händer ju. flera gànger i veckan. tur man kan bli älskad fast man är smygfet (jag satsar pà beach 2013 istället) och blekfisig.
nu blir det lie to me pà tv innan jag somnar i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar