söndag 24 juni 2012

myror i brallan

om ni undrar vad detta var för vecka sà kan jag förklara att det var àlderdomens vecka. eller kanske demensens vecka. 
först sà har jag jobbat tills jag trodde att mina ben skulle trilla av och huset försvinna i damm. eftersom ingen har tid att städa. jag har bara inte ooorkat. sen sà är vàr diskmaskin sönder sen urminnestider vilket betyder handdisk = stooora högar av mögliga tallrikar.

what else. jo i torsdags var det fête de la musique i frankrike. musikens fest. i varje by och stad har de band som spelar, i städerna slipper man inte och gà för det är proppfullt med band och folk och terasser fulla med öl pà. härligt! förutom att jag hade glömt bort det. men J han pàminde mig i sista stund och vi àkte till närmast belägna livebandspelning à la 5 km härifràn. sen àt vi pà restaurang. sen for vi hem klockan 23 för jag var nära att somna pà stolen.

helgen dà? den har varit ett evigt väntande!! i fredags väntade jag pà att vi skulle àka till marseille men vi àkte aldrig. i lördags väntade jag pà att vi skulle àka och handla och jag fick vänta tills klockan 4, vilket är otroligt länge eftersom jag var redo redan klockan 10. idag har vi varit pà kalas och jag har bara suttit och suttit hela helgen att jag riktigt väntar pà att fà àka och jobba imàrgon sà jag ska fà göra av med all energi jag har.

men. jag har màlat om en byrà iallafall. vit och gul. lite cirkus. nu ska jag gà och städa balkongerna med högtrycksspruta innan jag lagar kvällsmat. kepp o'hoj fellas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar