torsdag 12 december 2013

banta!

nu 7 mànader efter kottens ankomst börjar jag sà där smàtt orka tänka pà mig själv. innan har det varit ren lycka om jag orkat i duschen, och äta nàt under dagen.
men nu börjar jag känna att kroppen behöver mera. jag är skittrött hela tiden men kan inte somna pà kvällen, att "bara" vara hemma med ebba är inte tillräckligt. jag behöver motion. röra pà mig! inte bara simma 150m i simhallen och sen sitta i bastun 40 minuter. verkligen känna svetten rinna och fettet dallra! JA! men jag väntar tills efter jul. hehe.

just nu hàller vi pà och flyttar, har beställt soffa och säng som kommer ikväll. sà dà flyttar vi pà riktigt. är trött pà att sova pà en utbäddbar soffa fràn 60-talet som inte är ens 120cm bred. för tre personer. tror de var kortare ocksà pà 60-talet dà soffan gjordes för t.o.m mina fötter stàr utanför. och jag är ju som bekant 163cm làng.
ser framemot att lära kotten sova i egen säng, àtminstone delar av natten.
och att ha allt pà ett ställe, mitt ställe (och juliens sàklart) och bestämma själv och inreda. sàààà skööönt.

och snön dà, vart försvann den? och julkänslan med den.

ebba sover. ska passa pà att gà pà toaletten. helt ensam. lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar