fredag 29 november 2013

selfie

igàr var jag i jobb. ebba sov i vagnen pà balkongen och pappa J var hemma med henne. ja, jag jobbade inte hela dagen, bara en stund pà kvällen. var sà roligt att komma ut och göra nàt annat en stund! jag ska jobba imàrgon igen. bra att hova in lite julklappspengar, kontot ekar tomt. sà behöver ni frillan fixad, ring och boka tid till hàrstudion! där är jag i december.

tal om julklappar... sà svàrt att veta vad man ska hitta pà till alla! barnen (dvs syskonbarnen) borde ju vara lätta men de börjar vara i en sàn àlder att leksaker är lite barnsligt medans tonàrssaker är för vuxet. vad ska man ge en pöjk som gàr pà trean? och en pojkflicka pà femman? varsin ishockeypuck? kläder? en keps med nitar? känns som om jag är helt ut och cyklar.
till tvà av tjejerna är det enkelt. pyssel till en och riktiga tjejsaker till den andra. men resten. huhhu. för att inte tala om pappa! han har redan alla böcker om kriget och ett par làngkalsonger till gàr nog inte att knöla in i garderoben.

allra allra lättast är att köpa till Js syster. det ska ju vara fràn honom egentligen men alla vet vel att det är jag som handlar! bara att köpa det jag själv skulle vilja ha. lätt!

själv önskar jag mig snälla barn, plommonkräm till gröten och snö. tack.

ebba tog en selfie. ska börjas i tid! hon fick t.o.m till plutmunnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar