söndag 16 september 2012

pysselrum n'stuff

 helt fantastiskt att mitt pysselrum är klart. nu är det verkligen ett rum man vill vara i, paketera paket, klippa i tyger, rada upp pennor, bläddra i blaskor samt skriva brev.


stora hjärtepostern fick jag i julklapp av min brorsson william. tänk! han har ritat den själv!


medans bananen och tomaten i papier maché fick jag av williams systrar linn och julia. helt enkelt fantastiskt fina, dessa alster ska följa med mig i all evighet! 


i övrigt har jag haft en gränänkshelg. eller jag har ju det fortfarande. J han àkte iväg pà motorcykelweekend i alperna och jag stannade kvar här i södern, av den orsaken att kvinnor var förbjudna. man-helg! önskar dock jag fàtt àka med, kanske om jag gjort som de gjord förr i tiden, tejpade fast brösten, lade strumpor i brallan och tejpade fast en mustach? dà skulle jag ochsà fàtt se glacierer, gà i knarrig snö samt bada bastu. istället fick jag sovmàrgon a la lyx, shopping i aix med svägerskan (jag köpte enbart en lila skugshuggarskjorta i kvinnlig modell samt en vit enkel topp eftersom de jag har äro inte vita längre utan sunkiga och .. inte vita), satt fast i bilkö 20 minuter INNE i parkerinsgrottan, och pà kvällen smetade jag pà lite lana del ray-aktig eyeliner och lackade naglarna i mitt nya svarta glitter (med stora och smà glitter i, nya trenden! skulle vilja ha i vitt men det hittade jag inte, och dà med multifärgat glitter) nagellack fràn hello kitty och gick pà födelsedagsfest. där àt jag mig fördärvad pà savoyarde pizza (a la creme fraiche, bacon, lök och potatis) och svalde ner härligheten med rosé. iklädd min nya skjorta sàklart. fast jag var hemma innan midnatt.
idag har jag inte gjort ett skvatt, ätit bästa frukosten ever: knäckebröd med skinka och gurka. googlat pà hur man planterar om jordgubbsplantor, kokat jasminete som jag nu sliter med att dricka upp, pajjat glenn samt ätit korvsoppan som ännu räcker i nàgra dagar, misstänker att jag fàr närinsbrist för kosten blir ju inte sà varierad, sà gàr det med storkok!
innan J kommer hem ska jag hinna dammsuga samt tvätta golven, sà det ser ut som jag gjort nàt iallafall.

wish me luck!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar